منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

مهدویت

چهل روزگی امام مهدی (عج)

http://www.uplooder.net/img/image/86/1d981cf0dd11927d548c698907b4dfbf/nime-shaban-10.jpg

حکیمه خاتون می گوید: من پس از چهل روز از ولادت حضرت مهدی (عج)، طبق دعوت امام حسن عسکری (ع) به خانه اش رفتم، وقتی وارد اتاق حضرت شدم، ناگهان دیدم همان کودک چون آفتاب درخشنده در مقابل پدر راه می رود و به اندازه یک فرزند دو ساله می ماند. از مشاهده این وضع تعجب کردم و از امام پرسیدم: ای سرور من! این کودک به اندازه ی دو سال رشد کرده است!

حضرت تبسمی کرد و فرمود: فرزندان پیامبران و جانشینان پیامبران که به مقام پیشوایی و امامت برگزیده می شوند،رشدشان همانند سایرین نیست، بلکه وقتی یک ماه از عمرشان بگذرد ، چنان است که بر دیگران، یک سال گذشته باشد و فرزند ما اهل بیت پیامبر (ص) در شکم مادر سخن می گوید،قرآن می خواند،پروردگارش را عبادت می کند و هنگامی که به دوران شیر خوارگی می رسد، فرشتگان در هر بامداد و شامگاه بر او فرود می آیند و فرمانش را اطاعت می کنند . حکیمه می گوید: از آن پس ، هر چهل روز یک بار، فرزند ارجمند امام حسن عسکری (ع) را می دیدم تا این که چند روز قبل از شهادت حضرت، وقتی او را دیدم نشناختم. از امام عسکری (ع) سؤال کردم، فرمود: او پسر نرجس است و من به زودی از دنیا می روم ؛ تو مطیع او باش ...(بحار الانوار، ج 51،ص14)

منبع : فرهنگ الفبای مهدویت،موعود نامه، مجتبی تونه ای



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد