منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

مهدویت

عمر بیش از هزار سال ؟!

عمر بیش از هزار سال  !
می پرسند آخرین حد عمر انسان مثلاً120 سال است ، ولی در مورد حضرت مهدی (ع) که در سال 255 هجری متولد شده تاکنون 1160 سال گذشته است ، چگونه یک انسان آن همه عمر می کند ؟

پاسخ :

وقتی که از نظر دین و دانش ثابت شود که عمر طولانی ، محال نیست ، چه مانعی دارد که قدرت خداوند به آن تعلق گیرد ، و خداوند اراده کند که یک انسان صدها بلکه هزارها سال عمر نماید .
از نظر زیست شناسان ، علل پیری و فرسودگی و مرگ ، اختلالها و آسیبهایی است که به انسان می رسد بعضی از زیست شناسان می گوید : انسان باید 300 سال عمر کند ، اینکه می بینی 70 تا 80 سال عمر می کند ، بر اثر فرسودگی عضوی و سرایت آن در عضو دیگر است .
آزمایشاتی که دانشمندان روی گیاهان و حشرات انجام داده اند ، گاهی عمر آنها را به صدها بلکه به هزاران برابر عمر معمولی آنها رسانده اند . بنابراین از نظر عملی ، هیچگونه دلیلی بر انکار عمر طولانی در افراد استثنایی نیست ، و از نظر دینی نیز دلیلی بر خلاف آن نداریم ، بلکه به عکس ، تواریخ مذهبی و ادیان نشان می دهد که افراد برجسته ای همانند :

الیاس ، خضر (ع) ، عیسی (ع) هنوز زنده اند ، و افرادی مثل لقمان ، نوح (ع) و بعضی از پیامبران دیگر عمرهای بسیار طولانی نموده اند . مطابق صریح قرآن ، حضرت نوح (ع) تنها 950 سال پیامبری کرد و مطابق روایات حضرت سلیمان (ع) 712 سال عمر کرد . لقمان حکیم ، 400 سال عمر کرد . حضرت عاد (ع) 3500 سال عمر کرد . حضرت آدم (ع) 930 سال عمر کرد . حضرت نوح (ع) 2500 سال عمر کرد و ... (شرح بیشتر در کتاب اکمال الدین ، ج2 ، ص 523، کشف الغمه ، ج3 ، ص472 به بعد)



نوشته شده :پایگاه جامع عاشورا 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد