منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

مهدویت

رحلت مهدی (ع) چگونه است ؟

رحلت مهدی (ع) چگونه است ؟
در مورد پایان عمر حضرت ولی عصر (ع) ، به طور کلی از گفتار امامان (ع) بر می آید که همه آنها کشته و شهید می شوند ، از جمله امام حسن مجتبی (ع) فرمود :
والله لقد عهد الینا رسول الله (ع) ان هذاالامر یملکه احد عشر اماماً من ولد علی و فاطمه (ع) ما منا الا مسموم او مقتول :
‹‹سوگند به خدا رسول خدا (ع) با ما چنین عهد کرد که یازده نفر از فرزندان علی (ع) و فاطمه (ع) به امامت می رسند ، همه ما مسموم یا کشته می شویم.››
چنانکه تاریخ نشان می دهد ، همه امامان (ع) تا امام حسن عسکری (ع) با شمشیر یا زهر ، به شهادت رسیدند ، حضرت مهدی (ع) نیز چنین خواهد شد.

در مورد چگونگی شهادت امام قائم (ع) روایتی در دست نیست ، جز این که علامه یزدی در کتاب الزام الناصب (صفحه 190) می نویسد :
‹‹هنگامی که هفتاد سال از حکومت حضرت مهدی (ع) گذشت ، زنی به نام سعیده که از بنی تمیم است و در صورتش ریش دارد ، هنگام عبور حضرت مهدی (ع) سنگی بزرگ از پشت بام به طرف حضرت مهدی (ع) پرتاب می کند، و همین موجب شهادت آن حضرت می شود ، و امام حسین (ع) غسل و کفن و نماز آن حضرت را بر عهده می گیرد ، و این مطلب برگرفته از روایات امامان (ع) است.›› سپس امام حسین (ع) زمان حکومت را به دست می گیرد و پس از او امامان دیگر یکی پس از دیگری رجعت کرده و حکومت می کنند ، و حکومت امامان (ع) سالهای بسیار ، طول می کشد ، و طبق بعضی از روایات ، تنها امام حسین (ع) بعد از حضرت مهدی (ع) چهل سال حکومت می نماید .


نوشته شده :پایگاه جامع علشورا 
 

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ق.ظ http://sheydayevesal.blogfa.com

سلام
وبلاگ جذابی دارید. با اجازه لینکتون کردم.
فقط یه پیشنهاد دارم. بیاید بیشتر مطالبی رو استفاده کنید تا خواننده وبلگ بیشتر به حضور حضرت در زندگیش توجه کنه نه به ظهور.
انشاءالله همیشه موفق باشید.

سلام سال نو مبارک خیلی ممنونم از توجه شما !
خواهش می کنم اجازه لازم نیست خیلی هم خوشحال میشم .
بنده هم با اجازه شما وب شما رو لینک کردم .
خوشجال میشم با هم همکاری داشته باشیم تا بتونیم مطالب خوبی ر و
به محبان مهدی (عج) قرار بدیم من ایمیل شما رو اد کردم و ایمیل من رو براتون میزارم اگه مطالبی داشتین برام ایمیل کنید تا با اسم خودتون تو منتظران ظهور ثبت کنم .
موفق و پیروز باشین .
ایمیل من :
sam_b_3000@yahoo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد