منتظران ظهور
منتظران ظهور

منتظران ظهور

مهدویت

چرا دعای فرج را نمی خوانی؟

253218104110619214512677741654322515186135.jpg


ابوالحسن بن ابی البغل کاتب می گوید:

از طرف " ابی منصور بن صالحان" مسئول انجام کاری شدم. اما در طی انجام مسئولیت قصوری از من سر زد، آنچنان که او بسیار خشمگین شد، و من از ترس، متواری و مخفی شدم و او در جستجوی من بود.

در یکی از شبهای جمعه به طرف مقابر قریش- مرقد امام کاظم (ع) و امام جواد(ع)- برای عبادت و دعا رفتم. آن شب هوا بارانی و طوفانی بود. به خادم حرم مطهر که " ابا جعفر" نام داشت گفتم: درهای حرم مطهر را ببند تا من بتوانم در خلوت مشغول دعا و راز و نیاز باشم. زیرا بر جان خود ایمن نیستم، و ممکن است کسی قصد سویی نسبت به من داشته باشد.

او نیز قبول کرد و درها را بست.

نیمه شب ، در حالی که باد و باران همچنان ادامه داشت و هیچ کس در آنجا نبود، مشغول دعا و زیارت و نماز بودم که ناگاه صدای پایی از طرف قبر شریف امام موسی بن جعفر (ع) به گوشم رسید.


ادامه مطلب ...

اولین جملات امام زمان(عج)پس ازظهور


جهان بشریت وقتی به ثمر می‌رسد و میوه شاداب می‌دهد که انسان کاملی 
به عنوان «مهدی موجود موعود» عجلّ الله تعالی فرجه الشَّریف ظهور کند، که
وارث همه انبیاء و اولیای الهی است. برای چنین ظهوری و ظهور چنین ذخیره ای 
چندین شرط لازم است که قسمت مهم آنها شرائط تحصیلی است،‌ نه حصولی.
 یعنی امت اسلامی باید آن شرائط فرهنگی را تحصیل کنند. نباید منتظر بود که 
آن شرائط خود به خود حاصل بشود تا وجود مبارک ولی عصر أرواحنا فداه ظهور کند؛
 معنای «انتظار» تحصیل شرائط حضور و ظهور اوست. امتی منتظر مهدی موجود
 موعود سلام الله علیه است که شرایط ظهورش را فراهم بکند، و گرنه منتظر نخواهد بود!

اوّلین شرط، رشد فرهنگی امت اسلامی است؛ زیرا امام که معارف الهی را عرضه می‌کند،
 وقتی جامعه از رشد فرهنگی والائی برخوردار باشد، بهتر می‌فهمد، و بهتر دفاع می‌کند. 
نه خود گرفتار جهل و تجاهل خواهد شد، نه اجازه می‌دهد دیگران از جهل و تجاهل عوام 
یا عوام زده سوء استفاده کنند؛ این اوّلین وظیفه است. و دوّمین وظیفه شهامت و شجاعت 
است در اجرای مَنویات پیامبر گرامی اسلام علیه و علی آله آلاف التحیّه و الثناء، که در حقیقت 
احکام و حِکَم الهی است. این دو اصل را به عنوان بهترین شرایط انتظار و تحصیل چنین شرایط،
 اسلام برای ما مقرر کرده است.

از وجود مبارک امام باقر (ع) رسیده است: وقتی ولی عصر أرواحنا فداه ظهور می‌کند که ذات
 أقدس إله لطفی نسبت به امت انسانی و اسلامی داشته باشد، و دست مرحمت إله بر 
بالای سر امت اسلامی کشیده بشود، که عقل اینها و اندیشه اینها کامل باشد؛ اینها اندیشوران
 فرزانه خواهند بود، و خردمندان مُتبحّر و حکیم. آنچه که در جامعه اسلامی می‌گذرد و حکومت 
می‌کند، «فرهنگ دینی» است. با این رشد مردم شرایط علمی ظهور حضرت را فراهم کرده‌اند. 
طبق این روایتی که از امام باقر (ع) رسیده است؛ تا مردم عاقل نشوند، معارف دین را درست
 نشناسند، و معنای امامت را درست ارزیابی نکنند، توفیق انتظار ولی عصر أرواحنا فداه نصیب 
آنها نخواهد شد.

دوّمین شرط که مربوط به مدیریت و مدبریّت و شهامت و شجاعت در اجرای احکام الهی است، 
بیانی است که باز از وجود مبارک امام باقر سلام الله علیه رسیده است که یاران راستین ولی
 عصر و اصحاب آن حضرت،‌ اَجری مِنْ لِیثْ وَ اَمضَی مِنْ سِنانْ (1). یعنی از شیر شجاع تر، و از
 نیزه تیز ترند. نمونه اینگونه از شهامت‌ها را در دفاع مقدّس 8 ساله، مردم ایران اسلامی نشان 
داده‌اند. زن و مرد، بزرگسال و میانسال و نوسال نشان دادند که برای حفظ دین می‌توان از شیر
 با شجاعت‌تر بود، و از نیزه تیز تر بود، و هر گونه خطری را با جان خرید! پس اگر از نظر رشد 
فرهنگی به آن نِصاب راه یافتند، و از نظر شهامت و شجاعت به این نِصاب بار یافتند؛ آنگاه شرایط
 ظهور را تحصیل کرده‌اند.


طنین دعوت مردم به مبدأ و معاد

وقتی وجود مبارک ولی عصر أرواحنا فداه جلوه می‌کند، ندائی که طنین انداخت و ندائی که 
از آن حضرت به گوش عالمیان می‌رسد، این است:
 اُذَکِّرُکُمُ اللهْ أیُّهَا النّاسْ وَ مُقامَکُمْ بِینَ یَدَی رَبَّکُمْ (2). اوّلین حرف این است: مردم! من شما 
را به مبدأ و معاد که هُوَ الأوَّلُ وَ الآخِر(3) است، متذکّر می‌کنم. شما به یاد بیاورید خدا را که
 مبدأ آفرینش شماست، و به یاد بیاورید لحظه‌ای که در حضور خدا حاضر می‌شوید برای 
پاسخ دادن به سئوالات الهی؛ که در برابر دستورات او چه کرده‌اید.
اگر کسی مبدأ را متذکّر بود، و معاد را متذکّر بود؛ مشکل اخلاقی، حقوقی، فقهی و مانند آن
نخواهد داشت. منشأ همه تیرگی‌ها و تبهکاری‌های ما غفلت از مبدأ و معاد است. لذا وجود
 مبارک ولی عصر أرواحنا فداه وقتی ظهور کرد، اوّلین سخنش این است: مردم! به یاد روز حساب
 باشید. اگر کسی بداند تمام کارها تحت حساب است، و در برابر هر فکر و اندیشه‌ای که دارد 
باید پاسخگو باشد؛ در برابر هر قیام و رفتار و گفتار و نوشتاری که ارائه کرده است، باید جوابگو 
باشد؛ چنین انسانی جز بر اساس آیه سوره اسراء حرکت نمی‌کند که:
 رَبِّ اَدخِلْنِی مُدخَلَ صِدقْ وَ اَخرِجنِی مُخرَجَ صِدقْ (4). هر کاری که می‌خواهد وارد بشود به 
نام و یاد خدا، از آن کار بیرون بیاید به نام و یاد خدا.


*گزیده‌ای از پیام گفتاری آیت الله جوادی آملی به بیست و ششمین سمینار سراسری 
فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا. 
.........................................
(1) بحار الأنوار / ج52 / ص318
(2) کتاب الفِتَن ـ ابن حمّاد مَروزی؛ برداشت از خطابة امام محمّد باقر (ع)
(3) حدید / 3
(4) اسراء / 80

تندروهای زمان امام عصر(عج)

http://www.islamupload.ir/images/77ofz0low62cn49b75sc.jpg


وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ 1

و تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم.


فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الأَمْرِ2

پس به [برکت] رحمت الهی با آنان نرمخو [و پرمهر] شدی و اگر تندخو و سختدل بودی قطعا از پیرامون تو پراکنده می‏شدند پس از آنان درگذر و برایشان آمرزش بخواه و در کار[ها] با آنان مشورت کن

http://www.mahdiyavar.com/news/images/stories/demo/tosdi.jpg


متاسفانه یکی از مسائلی که همواره اسلام را در خطر میگذارد بحث تندروی ها وکاسه داغ تر از آتش شدن هاست یک از دوستانم از آیت الله بهجت مطلبی را نقل کرد که می فرمود مهربانی حضرت آنقدر بالاست که حتی سفیانی را میبخشد ولی اطرا فیان آنحضرت کاسه داغ تر آز آتش میشوندتندروهایی که حتی در مقابل آقا امام زمان می ایستندوبه آن حضرت نظر خود را تحمیل می کنندمواظب باشیم از اینگونه اشخاص نباشیم که اگر چنین کنیم زمینه مخدوش کردن چهره تابناک ونورانی تشیع ویاران امام زمان (عج) رافراهم می کنیم.

77ofz0low62cn49b75sc.jpgدر این حدیث که از منابع مختلف آمده ودر کتاب در محضر بهجت ج2 نکته 721 نقل شده کاملا تندروی های شیعیان ویاران امام عصر(عج) را مشاهده میکنیم :

...فیأخذه رجل من الموالی اسمه صباح فیأتی به إلی المهدی علیه السلام وهو یصلی العشاء الآخرة فیبشره، فیخفف فی الصلاة ویخرج ویکون السفیانی قد جعلت عمامته فی عنقه وسحب، فیوقفه (بین یدیه) فیقول السفیانی للمهدی: یا ابن عمی من علی بالحیاة أکون (کذا) سیفا بین یدیک، وأجاهد أعداءک، والمهدی جالس بین أصحابه وهو أحیی من عذراء، فیقول: خلوه فیقول أصحاب المهدی یا ابن بنت رسول الله، تمن علیه بالحیاة، وقد قتل أولاد رسول الله صلی الله علیه وسلم! ما نصبر علی ذلک. فیقول: شأنکم وإیاه اصنعوا به ما شئتم. وقد کان خلاه وأفلته، فیلحقه صباح فی جماعة إلی عند السدرة فیضجعه ویذبحه ویأخذ رأسه، ویأتی به المهدی، فینظر شیعته إلی الرأس فیکبرون ویهللون، ویحمدون الله تعالی علی ذلک ثم یأمر المهدی بدفنه...3

0i9zepikbuxvxelgsb4.jpgمردی از موالی که نامش صباح است سفیانی رامی گیرد و او را به نزد مهدی (ع) می آورد و در حالی که آن حضرت نماز عشاء را می خواند بشارت دستگیری سفیانی را به حضرت می دهد و امام نیزنماز را زودتر پایان برده و خارج می شود، سفیانی در حالی که عمامه اش را برگردنش بسته و می کشنداو را نزد امام می آورند و او رو به آن حضرت کرده عرض می کند: ای عموزاده 4  بر من منت بگذارو حیاتی دوباره به من کرم فرما، من نیز شمشیری خواهم بود برای تو و با دشمنانت جهاد خواهم کردو مهدی در میان یارانش نشسته در حالی که ازعذراء باحیاتر است.

سپس می فرماید: او را رها کنید، یاران مهدی به حضرتش عرض می کنند: ای فرزند رسول خدا، آیابه او زندگی دوباره کرم می کنی در حالی که اوفرزندان رسول خدا را به شهادت رسانده است ، مارا تحمل زنده دیدن او نیست.

پس امام زمان (ع) می فرماید: خودتان می دانید، با اوهر چه می خواهید انجام دهید و این در حالی است که امام سفیانی را رها کرده و او نیز گریخته است پس صباح با جماعتی به سوی او می روند و او را درکنار سدره می یابند و صباح او را به زمین زده ذبحش می کند و سرش را نزد امام می آورد، وقتی شیعیان حضرت سر دشمن بقیة اللّه را می بینندفریاد به [اللّه اکبر، لا اله الا اللّه ، الحمد للّه] بلند کرده شکر الهی را بجا می آورند و سپس امام (ع) دستورمی دهد تا بدن او را دفن کنند.

خیلی عجیب این است با اینکه در آیات وروایت بسیار ی نقل شده که از رسول وفرستادگان الهی یک قدم هم جلو نزنید ولی با حتی در حضور حضرت شاهد این گونه قضایا هستیم



پی نوشت ها
1-انبیاء/۱۰۷
2-آل عمران/۱۵۹
3-معجم الاحادیث مهدی ح639عقدالدررص 90برهان المتقی ص 76فرائدفوائدالفکرص10ب4الزام الناصب ج2ص178باکمی تغییر
4-هاشم وامیه دوبرادر ازعبد مناف اند پس بنی هاشم وبنی امیه باهم پسر عمو میشوند

حج درآخرالزمان

haj.jpgقال رسول الله(ص)


انواع حج 


والذی نفسی بیده یا سلمان وعندها الحج أغنیاء أمتی للنزهة والحج أوساطها للتجارة والحج فقراؤهم للریاء والسمعة 1
عبد الله بن عباس از رسول گرامی اسلام(ص):قسم به کسی که جانم به دست اوست ای سلمان درآخرالزمان حج ثروتمندان برای تفریح و تفرج، حج متوسطین برای تجارت وحج فقراء برای ریاوخودنمایی است
اوج گرفتن حج و عمره بعد از یأجوج و مأجوج 
للحج البیت ، ولیعتمرن بعد خروج یأجوج ومأجوج2
ابو سعید خدری از پیامبر ( ص ) روایت کرده است که آن حضرت فرمود : " پس از خروج یأجوج ومأجوج ، خانهء خدا مورد انجام مناسک حج وعمره قرار می گیرد " .


تعطیلی حج


ورأیت بیت الله قد عطل ویؤمر بترکه3
از محمد بن ابی حمزه ، از حمران بن اعین درباره علائم عمومی آخر الزمان نقل شده است که گفت : در محضر امام صادق علیه السلام که فرمود:...ودیدی که حج خانهء خدا تعطیل گشته ومردم را بترک آن وامیدارند...


حج و جهاد رفتن برای غیر خدا در آخر الزمان


ورأیت طلب الحج والجهاد لغیر الله4
ودیدی که حج وجهاد را برای غیر خدا طلب میکنند
عدم رعایت عدالت برای حاجیان در حج بین کسانی که حج واجب انجام می دهند وکسانی که حج مستحبی دارند
أول ما یظهر القائم من العدل أن ینادی منادیه أن یسلم صاحب النافلة لصاحب الفریضة الحج ر الأسود والطواف "5
أحمد بن أحمد از مردی از امام صادق ( ع ) روایت کرده که حضرت فرمود : نخستین چیزی که قائم ( ع ) از عدالت آشکار و پدیدار می سازد این است که منادی او ندا می کند کسانی که حج مستحبی انجام می دهند حج ر الاسود وطواف را تسلیم کسانی کنند که حج واجب می نمایند "
این نشان میدهد که قبل از ظهورخیلی از کسانی که حج مستحبی میروندحق کسانی که حج واجب دارند را ضایع میکنند


منابع
1-تفسیرعلی بن ابراهیمج2 ص302الی 307
2- عقد الدرر : ص 345 ب 12و کنز العمال : ج 14 ص 339 ح 38866
3-الکافی : ج 8 ص 37 ح 7 و إثبات الهداة : ج 3 ص 86 ب 21 ح 31 والبحار : ج 52 ص 254 - 260 ب 25 ح 147
4-همان منبع قبلی
5-الکافی : ج 4 ص 427 ح 1 والبحار : ج 52 ص 374 ب 27 ح

امام زمان(عج) غایب است یا...؟

doolabi.jpgعارف مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی در بیانی، معنای غیبت حضرت ولی عصر(عج) را اینگونه تشریح می‌کنند: 
سوال شد امام زمان (عج) غایب است یعنی چه؟ گفتم غایب؟ کدام غایب؟
بچه دستش را از دست پدر رها کرده و گم شده می گوید: پدرم گم شده است. ما مثل بچه‌ای هستیم که پدرش دست او را گرفته است تا به جایی ببرد و در طول مسیر از بازاری عبور می‌کنند.

بچه جلب ویترین مغازه‌ها می‌شود و دست پدر را رها می‌کند و در بازار گم می‌شود و وقتی متوجه می‌شود که دیگر پدر را نمی‌بیند، گمان می‌کند پدرش گم شده است. در حالی که در واقع خودش گم شده است. انبیاء و اولیاء پدران خلق اند و دست خلائق را می‌گیرند تا آنها را به سلامت از بازار دنیا عبور دهند. غالب خلائق جلب متاع‌های دنیا شده‌اند و دست پدر را رها کرده و در بازار دنیا گم شده‌اند.
امام زمان (عج) گم و غایب نشده است ما گم شدیم و محجوب گشته‌ایم. امام غایب نیست، تو نمی بینی آقا را. او حاضر است. چشمت رو که اسیر دنیا شده اگر از دنیا دست بردارد، آقا را می بیند. خلاصه نگو آقا غایب است. تو نمی بینی.


نوشته شده توسط سرکار خانم ندا محمدی
کلوب گلباران

 

کلیپ ظهور بسیار نز دیک است

zohoor nazdik.jpg

گروه مبشران ظهورکه در فضای مجازی پیرامون مهدویت فعالیت دارند دست به ساخت فیلمی کردند که در آن برخی از وقایع آخرالزمان را بررسی میکنند به  منظور ارج نهادن به زحمات آنان برآن شدیم که فایل 3gp (ویژه موبایل)این فیلم رابه صورت فشرده برای کسانی که اینتر نت کم سرعت دارند ودر چهار قسمت تقسیم کرده ودر اختیار مهدی پژوهان قرار دهیم وپاسخ گوی به محتویات این مجموعه برعهده مدیران سایت u313.ir میباشد.

d56s41bvd62nqvcwaxc.jpgzdsqu8xsvfxgp4p08ev.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلودلینک مستقیم  فایل اول 10مگابایت

لینک مستقیم  فایل دوم 10 مگابایت

لینک مستقیم  فایل سوم 10مگابایت

لینک مستقیم  فایل چهارم 10 مگابایت

لینک مستقیم فایل پنجم تقریبا4 مگابایت

بعد ازدریافت فایلها آنها رادریک فولدر گذاشته وفایل شماره یک را از حال فشرده خار ج کنید



آیا واقعا ظهور نزدیک است ؟

برسی کامل فیلم ...



فیلم ظهور نزدیک است با مخالفت مراجع تقلید و فعالین اصولگرا روبرو شد.چرا؟


ظهور نزدیک است

مقدمه:

در ماه انتهایی سال گذشته خبر انتشار یک فیلم در قالب یک سی دی با مضمون نزدیک بودن پایان انتظار و آشکار شدن علائم ظهور امام زمان (عج) در جامعه منتشر شد. پس از مدتی کوتاه این فیلم با حجمی انبوه و رایگان در جامعه توزیع گردید و به بحث اول محافل مذهبی ،خانوادگی و سیاسی مبدل شد. در این فیلم ضمن اعلام آغاز عصر ظهور به بیان مشابهت های شرایط فعلی و نشانه های ظهور در برخی روایات اشاره شده است. در این فیلم پس از آن که عنوان شده در حال حاضر دوره آخرالزمان است، چهره های معاصری به عنوان افرادی که در روایات از آنها یاد شده نام برده می شود و از قول افرادی به تشریح این موضوع می پردازد. بر پایه محتوای این فیلم نفس زکیه با شهید آیت الله محمدباقر حکیم که در نجف اشرف به شهادت رسید، شعیب ابن صالح با محمود احمدی نژاد، سید یمانی با سید حسن نصرالله، سفیانی با  ملک عبدالله پادشاه اردن و... تطبیق داده شده است. برخی بحرانها و مصائب طبیعی نیز به عنوان نشانه های عصر ظهور معرفی شده است. بر پایه محتوای این فیلم برخی جنگ‌ها و تحولات مهم منطقه ای در آینده ای نه چندان روی خواهد داد و چهره های سیاسی امروز بازیگران اصلی دوره ظهور معرفی می شوند.

این سی دی با حجمی بسیار زیاد و به صورت رایگان در شهرها و روستاهای سراسر کشور توزیع شد و از همان انتهای سال گذشته بحثها در باره محتوای آن آغاز شد. با انتشار بیشتر این فیلم به تدریج علما، چهره های فرهنگی و مراجع تقلید به میدان آمده و بحث کارشناسی را درباره محتوای آن آغاز کردند. به نظر می رسد انتقادات انجام شده درباره این فیلم از دو منظر انجام شده است. انتقاداتی که از سوی علما و مراجع تقلید با منظر دینی و روایی انجام شده و دوم  انتقادات سیاسیون و چهره های رسانه ای که به آنها خواهیم پرداخت.

 

واکنشهای نهاد ها و شخصیتهای مذهبی

مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیهفیلمی براساس روایات ضعیف

مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم به عنوان نهاد تخصصی حوزه علمیه قم در روزهای انتهایی سال طی اطلاعیه ای اعلام کرد: این نهاد با توجه به وظیفه‌ای که در عرصه تحقیق و تبلیغ مهدویت دارد، به کارشناسی در این زمینه پرداخت و تعدادی از محققان این مرکز به بررسی آن پرداختند. با تحقیق کاملی که در این زمینه شد، روشن شد این فیلم و مشابه آن براساس روایت ضعیف و مردود تهیه شده است و از کتبی استفاده شده که اعتبار ندارند و در موارد متعدد نیز مطالب بدون سند و مدرک مطرح شده است. در پایان اطلاعیه آمده است: «لذا این‌گونه فیلم‌های مستند و فعالیت‌هایی مانند آن، از نظر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم مردود بوده و مطالب آن اعتبار ندارد.»

فیلم «ظهور نزدیک است» یک ترفند سیاسی است که با هدف تبلیغات انتخاباتی برای یک جریان انحرافی تهیه و در سطح گسترده ای توزیع شده است

حضرت آیت الله سیستانیتوقیت  و تطبیق نگران کننده است

اما ماجرا فقط به حوزه علمیه قم ختم نشد. حضرت آیت الله سیستانی مرجع تقلید ساکن نجف نیز از مخالفان این فیلم و محتوای آن شدند. حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نجم‌الدین طبسی استاد درس خارج کلام اسلامی و مهدویت حوزه علمیه و کارشناس مسائل وهابیت گفت: در سفر اخیرم به عتبات عالیات که مصادف با ایام نوروز بود به دیدار برخی مراجع عراق از جمله حضرت آیت الله سیستانی نائل شدم که در این دیدار ایشان انتقادات شدیدی نسبت به بروز برخی انحرافات در زمینه ظهور حضرت حجت (عج) داشتند.

وی افزود: ابراز نگرانی حضرت آیت الله سیستانی درباره پخش برخی مستندات و حرف های انحرافی در زمینه نزدیک بودن ظهور بسیار محسوس بود؛ ایشان جریانات انحرافی تعیین وقت و تطبیق اشخاص در نزدیک بودن ظهور حضرت حجت (عج) و دست های پشت پرده این جریانات را نگران کننده توصیف کرده و تصریح داشتند: « توقیت ها و تطبیق ها برای نزدیک بودن ظهور حضرت حجت(عج) بسیار نگران کننده است و این مطالب عقاید مردم را هدف گرفته و باعث تضعیف اعتقادات جامعه می شود». ایشان تاکید کردند: «چنین جریاناتی نباید در کشوری مانند ایران شکل بگیرد، یک روز شعیب بن صالح را به یک فرد و بار دیگر به فرد دیگری تطبیق می‌کنند است، این مسائل نگران کننده است»

 آیت الله مکارم شیرازی:توزیع این سی دی لطمه به اعتقاد مردم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز به نقد جدی این فیلم پرداختند و در سخنرانی مسجد جمکران خود به بحث درباره آن پرداختند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با نفی هرگونه تعیین سال ظهور افزود: «اینها از حضور نسل جوان در مسجد مقدس هراس دارند؛ اخیرا برخی ها حرکات مشکوکی هم انجام داده‌اند که اعتقادات و عبادت‌های مردم را به مسایل سیاسی سوق می ‌دهند.»

وی با انتقاد از پخش برخی فیلم ‌های مستند در کشور بیان داشت: «سی‌ دی‌هایی را توزیع کرده ‌اند که در واقع به اعتقادات مردم لطمه وارد می ‌کند.»

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: «صدمه‌ هایی که اینها می‌خواهند وارد بکنند صدمه به اصل تشیع است که از خیالات واهی آنان سرچشمه می‌گیرد و به زعم خود می ‌خواهند، عقاید مردم را متزلزل کنند.»

حجت الاسلام آقاتهرانیرییس جمهور با این فیلم مخالف است

در این شرایط همه منتظر واکنش دولت و چهره های نزدیک به آن در باره محتوای این فیلم بودند. در نهایت با فاصله، حجت‌الاسلام آقا تهرانی از نمایندگان نزدیک به دولت در مجلس شورای اسلامی از مخالفت آقای احمدی نژاد با محتوای "ظهور نزدیک" است خبر داد. حجت الاسلام آقا تهرانی درباره نگاه رئیس جمهور به سی دی ظهور گفت: ایشان گفتند چرا این حرفها را می زنید و چه کسی گفته است من همان فرد (شعیب بن صالح) هستم.

آیا واقعاً ظهور نزدیک است؟

پاسخهای کارگردان این سی دی جنجالی!

به نظر می رسید با توجه به فضای فعلی و مخالفت علما و مراجع دیگری نیز مانند آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله علوی گرگانی ،جریان سازنده این فیلم به اشتباه خود پی برده و نظر کارشناسان و محققان علوم دینی را بپذیرند. اما متاسفانه این افراد بدون تخصص کافی و با تفاسیر شخصی هم چنان بر نظریات خود اصرار می کنند. علی اصغر سیجانی که به عنوان کارگردان این فیلم معرفی شده است در گفتگویی با "خبر آنلاین" گفت:

"فیلم و پایه و اساس آن، بر اساس روایاتی است که اکثرا در کتاب های معتبر مهدوی ما هست، یعنی 60 الی 70 درصد این روایات قوی‌السند هستند و نزدیک به 30درصد نیز روایات ضعیف‌السند داریم؛ البته ضعیف‌السند نه این که مردود باشند ولی اعتقاد به آن ها کمتر است اما کسی نمی تواند آن‌ها را رد کند!!"

کارگردان سی دی "ظهور بسیار نزدیک است در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که چرا  از مراجع همچون آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی، آیت الله جوادی آملی، و ... مشورت نگرفتید؟ می گوید:

"کار بررسی نشانه های ظهور، کار اجتهادی نیست، که فرد ملزم باشد در این موضوع از مرجع تقلید خود پیروی کند. کار بررسی نشانه های ظهور یک کار تحقیقی است که هر محققی می تواند مطالبی را پیرامون نشانه های ظهور استخراج کند. برای مثال شخصیتی چون علامه علی کورانی تمام عمر علمی خود را صرف همین بررسی نشانه های ظهور امام زمان(عج) کرده است، در حالی که مراجع بزرگوار تقلید و شناخته شده ما، همزمان 50علم را ممکن است فرا بگیرند اما کمتر کسی مانند علامه کورانی وجود دارد که تمام عمر علمی خود را صرف این موضوع تخصصی کرده باشد و قطعا ایشان بهتر می توانند در این زمینه اظهار نظر کنند. اما متأسفانه می بینیم که برخی از مراجع تقلید ما می گویند که دست خارجی ها در ساخت مستند «ظهور نزدیک است» بوده است."

این گونه اظهار نظرها نشان دهنده آغاز جریان خطرناکی است که تفاسیر شخصی از بعضی از روایات را بر نگاه تخصصی و عالمانه مراجع تقلید و فقها برتر می داند و متاسفانه این افراد که این فیلم را ساخته و در سطح کشور توزیع کرده اند، نه تنها از کرده خود ابراز ندامت و توبه نمی کنند، بلکه اهانت را به ساحت مراجع تقلید روا داشته و حتی تلویحاً علمای منتقد اثر خود را با خواصی که در عصر ظهور، در مقابل امام زمان(عج) صف آرایی می کنند، مقایسه کرده اند!

واکنشهای سیاسی:

حسین شریعتمداری: ظهور نزدیک است یا انتخابات؟!

 روز گذشته حسین شریعتمداری در یادداشتی به نام ظهور نزدیک است یا انتخابات ؟ به انتقاد شدید علیه این فیلم پرداخت. در بخشی از این یادداشت می خوانیم:

توجه به هویت تهیه کنندگان و توزیع کنندگان سی دی «ظهور نزدیک است» که شواهد و قرائن فراوانی از وابستگی آنها به «حلقه حاشیه ساز دولت» حکایت می کند و نیز، با توجه به نکته ای که در بند ۷ آمده است و سابقه شناخته شده ای که حلقه یاد شده دارد، به نظر می رسد فیلم «ظهور نزدیک است» یک ترفند سیاسی است که با هدف تبلیغات انتخاباتی برای یک جریان انحرافی تهیه و در سطح گسترده ای توزیع شده است و تهیه کنندگان سی دی که از بی اعتمادی مردم نسبت به خود باخبرند، قصد داشته اند با توزیع گسترده آن ابتدا آقای دکتر احمدی نژاد را در اذهان عمومی همان «شعیب بن صالح» معرفی کنند و بعد در دوران انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و یا... با استناد به این که از افراد نزدیک به آقای احمدی نژاد و مورد وثوق و اطمینان ایشان هستند، لیست نامزدهای مورد قبول خود برای مجلس و یا نامزد ریاست جمهوری مورد نظر خود را، نامزد و نامزدهای مورد تایید حضرت بقیه الله الاعظم- ارواحنا له الفداء- جا بزنند!!

خوشبختانه دیروز حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی، نماینده مجلس شورای اسلامی از مخالفت آقای دکتر احمدی نژاد با معرفی ایشان به عنوان شعیب بن صالح خبر دادند که از رئیس جمهور محترم جز این نیز انتظاری نمی رفت.

در ماه انتهایی سال گذشته خبر انتشار یک فیلم در قالب یک سی دی با مضمون نزدیک بودن پایان انتظار و آشکار شدن علائم ظهور امام زمان (عج) در جامعه منتشر شد. پس از مدتی کوتاه این فیلم با حجمی انبوه و رایگان در جامعه توزیع گردید و به بحث اول محافل مذهبی ،خانوادگی و سیاسی مبدل شد.

حرف آخر:

1- اگر فرض شود که سازندگان این فیلم افراد مذهبی اما نا آگاهی بودند که با مخالفت بزرگان دین و علما روبرو شدند می‌بایست آنان با پذیرش اشتباه خود نگاه مراجع  را مقدم دانسته و بپذیرند. اما متاسفانه نه تنها این موضوع اتفاق نیافتاد بلکه جریان طراح این فیلم ، منتقدان خویش را  به ویژه مراجع تقلید، اشخاصی دانسته اند که یا نگاه سیاسی دارند، یا متخصص نیستند، یا نیت تخریب دارند و ...! به علاوه متاسفانه با اصرار بر رویکرد غلط خود ادعا می کنند برخی مراجع که علیه فیلم حرف زده اند، تحت تاثیر حرف های دروغ افراد قرار گرفته اند و برایشان خبر کذب برده شده است.

2- طبق قانون، تولید و توزیع هر فیلمی نیاز به مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. آیا این فیلم دارای مجوز از وزارت ارشاد است؟ در صورت پاسخ مثبت که می بایست با نظر مراجع دینی به ابطال آن اقدام کرد و در غیر این صورت تهیه کنندگان و توزیع کنندگان آن می بایست تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

3- با توجه به ابعاد تخریبی این فیلم در اذهان توده ها و جوانان و احتمال بوجود آمدن شبهات به ویژه در باب توقیت(تعیین زمان و وقت ظهور امام عصر(عج)) و تطبیق و استفاده از روایات ضعیف، به نظر می رسد، می بایست اقدامات جبرانی برای تنویر افکار عمومی  انجام شده و نهادهایی مانند صدا و سیما ،سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ها میدان‌دار شوند.

 

یوسف قاضی زاده


نوشته شده توسط سرکار خانم ندا محمدی 

کلوب گلباران 

قلب تپنده شیعه

باید اذعان کرد که مهدویت، قلب تپندة حیات شیعه و رمز نجات انسان معاصر از بن‌بست‌ها و گرداب‌هاست. مهدویت انرژی متراکمی است که اگر به درستی از آن بهره گیرند، توانایی شگرفی در متحد ساختن و بسط معنویت و احیای دین دارد.

اگرچه فرهنگ مهدوی، با توجه به دو دهه اول انقلاب و حتی قبل از آن، از گسترش چشم‌گیری برخوردار شده و در عرصه‌های مختلف و مجامع گوناگون مورد توجه قرار گرفته، اما ظاهراً در این امر کوتاهی شده و حق مطلب ادا نگردیده است. 
باید اذعان کرد که مهدویت، قلب تپندة حیات شیعه و رمز نجات انسان معاصر از بن‌بست‌ها و گرداب‌هاست. مهدویت انرژی متراکمی است که اگر به درستی از آن بهره گیرند، توانایی شگرفی در متحد ساختن و بسط معنویت و احیای دین دارد. 

قبل از انقلاب، توجه خاصی به مسئله مهدویت نشده است؛ اما خوش‌بختانه در چند سال اخیر، و این مبحث با کوشش برخی از مراکز و تلاش دانش‌مندان اسلامی، از انحصار منحرفان و کج‌سلیقگان، بیرون آمده است. البته پس از انقلاب هم به گونه‌ای کامل و شایسته به این مباحث و موضوعات پرداخته نشده است و در نتیجه، برای جبران این کندی، آن هم در عصر سرعت، تلاش مضاعفی از همه نهادها و مسئولان می‌طلبد. 

ادامه مطلب ...

آیت الله وحید خراسانی و نکاتی در مورد امام زمان

امام زمان علیه السلام در کنار خانه کعبه

امام زمان علیه السلام در کنار خانه کعبه تکیه مى‌دهد به دیوار خانه‌ى کعبه، خودش را معرفى مى‌کند، چهار کلمه معرفى است، من به اختصار مى‌گویم، اما شما یک ماه باید فکر کنید: اول کلمه‌اى که مى‌گوید این است منم بقیة الله از آدم، این یکى؛ منم ذخیره از نوح، این هم دوم؛ منم مصطفى از ابراهیم؛ کلمه‌ى چهارم این است أنا صفوة من محمد. ما کلمه‌ى آخر را بگوییم: مصطفى از تمام عالم وجود، فقط پیغمبر خاتم است، عالم و آدم غربال شده از این غربال یک گوهر در آمده و آن گوهر مصطفى است؛ یگانه کسى که در عالم این حرف را مى‌زند اوست، اوست که مى‌گوید مصطفى از تمام عالمِ وجود، احمد است و من باز مصطفى از محمدم.

 

تکامل عقول و قلوب و نفوس به اعجاز دست امام زمان علیه السلام

دست را مى‌گذارد روى سر هر کسى، به گذاشتن دست، فورى سه اثر پیدا مى‌شود: اثر اول این است که عقل آن شخص چهل برابر مى‌شود، حالا در این دست چیست؟ این دست به کجا متصل است؟ این اثر اول است؛ اثر دوم این است که دست روى سر هر کس که گذاشت قلب او مثل آهن مى‌شود؛ اثر سوم چیست؟ دست روى سر هر کس که گذاشت کینه و حسد از دل او مى‌رود؛ معناى این حدیث را خوب دقت کردید؟ همه‌ى انبیاء براى چه آمدند؟ براى این آمدند که عقل بشر را بالا ببرند، تزکیه کنند نفوس را به صفات حمیده، بعد تقویت کنند قلوب را به ایمان. کارى که 124 هزار پیغمبر باید در طول زمان بکنند، او به یک دست گذاشتن روى هر سرى مى‌کند! هم عقل را به این مرتبه مى‌رساند، هم آن قوت را به قلب مى‌دهد، هم آن نفوس را تزکیه مى‌کند.

 

امام عصر علیه السلام مجمع رموز اسماء و عصاره ائمه علیهم السلام

امام زمان است یا رحمت رحمانیه؟! امام زمان است یا رحمت رحیمیه؟! امام زمان است یا حمکتِ حکیم على الاطلاق؟! امام زمان است یا علوِّ علىِّ عظیم؟! امام زمان است یا مقام محمدتِ حمیدِ مجید؟! تمام این رموز اسماء در وجود او منعکس است. و خلیفة آبائه المهدیین… آنچه آن پدرهاى مهدى داشتند در اوست. هیچ این نکته را فکر کردید همه مهدى هستند اما او شده مهدى. همه مهدى هستند، ولى با این که همه حقیقت مهدى هستند اما اسم مهدى روى اوست! و سرّ این مطلب این است، در این جمله است: السلام علیک یا خلیفة آبائه المهدیین تمام مهدى‌هاى عالم وجود، همه عصاره شده‌اند در وجود او!

 

تمام جواهر عالم و کلمات انبیاء علیهم السلام نزد صاحب الزمان علیه السلام

شما فکر کنید ببینید نزد حضرت موسى چه بود. نزد حضرت عیسى چه بود. وقتى ابراهیم به آتش افتاد پیش او چه بود وقتى نوح در کشتى سوار شد همراه او چه بود فکر در هر یک از اینها براى اهلش بهت انگیز است. آنچه پیش عیسى بود هشت کلمه بود به این کلمات ابراء اکمه مى‌شد به این کلمات احیاء موتى مى‌شد به این کلمات نفخ در طیر مى‌شد به این کلمات قلب و انقلاب طبایع وجود مى‌شد همه‌ى آن کلمات پیش حجة بن الحسن است، تمام آن کلمات. آن نُه آیه‌اى که پیش موسى بود که یک آیه‌اش وقتى ظاهر شد: سَحَرُواْ أَعْیُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَجَاءوا بِسِحْرٍ عَظِیمٍ تمام آیات تسع نزد صاحب الزمان است. یک تنه هم موسى است، هم عیسى، و مهم این است. آنچه پیش ابراهیم بود هنگام افتادن در آتش، نزد اوست. کسى که همه‌ى جواهر عالم نزد او جمع است آیا مى‌شود وصفش کرد؟ آیا مى‌شود گفت: کیست؟ چیست؟

 

امام زمان علیه السلام مظهر تمام اسماء حسنای خدا 

در خلافت، آنى که در مستخلَفٌ عنه است باید وجودِ نازلش در خلیفه باشد، مفهوم خلافت این است وقتى این نکته را دقت کردید عبارت را ببینید: السلام علیک یا خلیفة الله، این یکى، و خلیفة آبائه المهدیین… معنى این دو کلمه چیست؟ خلیفة الله یعنى آنچه «اسماء حسنى» خداست... «اسماء حسنى» خدا هزار اسم است، همه‌تان درس خوانده‌اید، «الله» مستجمع جمیع «اسماء حسنى» خداست. کسى که اطلاق بشود بر او «خلیفة الله» باید وجود او مظهر تمام «اسماء حسنى» خدا باشد و الا محال است بشود خلیفة الله؛

منبع: سایت معظم له

بیعت امام زمان(عج) از یاران

http://www.ayehayeentezar.com/gallery/images/85209243429919767530.jpg


حدیثی درباره یاران آقا امام زمان(عج)


امیرمؤمنان على(علیه السلام) در ضمن یک حدیث طولانى ،در وصف بیعت یاران امام زمان( عج الله تعالی فرجه الشریف )چنین مى‏فرماید :افرادی با او بیعت مى‏کنند که هرگز: 



دزدى نکنند « یبایعون على اَن یَسرَقوا »

زنا نکنند « ولا یَزنوا »

مسلمانى را دشنام ندهند « و لا یَسُبّوا مسلما ً»

خون کسى را به ناحقّ نریزند « و لا یقتلوا مُحرماً »

به آبروى کسى لطمه نزنند « و لا یهتک حریماً مُحرّما »

به خانه کسى هجوم نبرند « و لا یهجموا منزلاً »

کسى را به ناحق نزنند « و لا یضربوا احداً الاّ بالحقّ »

طلا، نقره، گندم و جو ذخیره نکنند « و لا یکنزوا ذهباً و لا فضّة و لا بُرّاً و لا شعیراً » 

مال یتیم را نخورند « ولا یأکلوا مالَ الیتیم »

در مورد چیزى که یقین ندارند ، گواهى ندهند « و لا یشهدوا بما لا یَعلمون »

مسجدى را خراب نکنند « ولا یُخرِبوا مسجداً »

مشروب نخورند « و لا یَشربوا مسکراً »

حریر و خز نپوشند « و لا یلبَسوا الخزّ و لا الحریر »

در برابر سیم و زر سر فرود نیاورند « و لا یتمنطقوا بالذّهب »

راه را بر کسى نبندند « و لا یقطعوا طریقا ً»

راه را نا امن نکنند « و لا یخیفوا سبیلاً »

گرد همجنس بازى نگرایند « و لا یَفسقوا بغُلام »

خوراکى را از گندم و جو انبار نکنند « ولا یحبسوا طعاماً مِن بُرّ و لا شعیر »

به کم قناعت کنند « و یرضَونَ بالقلیلِ»

طرفدار پاکى باشند « و یَشَتّمونَ على الطیّب »

از پلیدى گریزان باشند « و یکرهون النجاسة و... »


-----------------------------------------------------------

الملاحم والفتن یا فتنه ها وآشوبهای آخرالزمان ج2 ص141

چگونه امام زمان(عج) را ببینیم؟ توصیه آیت الله بهجت (ره)

آیت الله بهجت

چگونه امام زمان(عج) را ببینیم؟



آیة الله العظمى بهجت(ره) در پاسخ به سؤال یکى از مسئولین حزب الله در مورد چگونگى امکان تشرف به محضر مقدس حضرت بقیة الله اعظم فرمود:


راه رسیدن به حضرت، یاد دائم آن بزرگوار است، یاد دائم و عدم غفلت لحظه‎اى از آن حضرت، آدمى را به محضر آن حضرت مى‎رساند. یاد دائم حضرت، کار مشکلى نیست حتى از تنفس فیزیکى بدن نیز آسان‎تر است. ولى همت مى‎خواهد. انسان عاشق حضرت، پس از توجه دائم همانند رسیدن به بلوغ، خود را طورى دیگر مى‎یابد.




برگرفته از کتاب تشرف یافتگان، (از مجموعه شمیم عرش)، پژوهشکده تزکیه اخلاقى امام على علیه‎السلام .